4 éves terv

... Egyvalamit azonban tehetek. A magam laikus módján összeállíthatom a saját programomat, egy olyat, amire szívesen szavaznék. De mivel tudom, hogy sok dologban tévedek, ezért vitára bocsájtom az elképzeléseimet, és azt szeretném, ha megvitatnánk, kijavítanánk és kiegészítenénk. És ha majd végeztünk, megtehetek annyit magamért és másokért, hogy kinyomtatok egy-egy példányt, odamegyek a képviselőkhöz, akik engem akarnak képviselni, és azt mondom neki: ezt akarom, csináld ezt. És ha nektek is tetszik a nagy mű, akkor tegyétek ti is ezt. Hátha.

Friss topikok

bkv, csupa kisbetűvel

2008.03.26. 12:29 :: Raszputyin

Menetrend szerint folyik a kardozás a bkv (me­net­rend sze­rint, ér­ti­tek, muhahaha), a város­vezetés és "min­den­ki más" között. Szán­dé­ko­san ír­tam "mindenkit", hiszen "min­den­ki", aki nem akarja eladni vagy megvenni az óbudai busz­garázst, annak világos, hogy BKV spórolási terve abszurd. Mivel én is meg­érez­ném ennek az ostoba tervnek a ki­vi­te­le­zé­sét, igyekeztem nyomon követni a tör­té­né­seket ez ügyben, és felmerült bennem néhány kérdés.


*** Igazából még mindig napirenden van (vagy kéne, hogy legyen) a bkv vízfejének karcsúsítása, a mutyiszerződések leszerelése, az ostoba PR kampányok és beruházások megszüntetése. Az első kérdésem az, hogy nem ezekkel kéne kezdeni a megtakarításokat?
Tanácsokra költi a milliárdokat a BKV
I love BKV


*** Ha az eredeti "6 milliárdos" járatritkítás általi költségcsökkenést lefelezték, és két "3 milliárdos" ütemben hajtják végre, akkor hol a megoldás a problémára, ami a közfelháborodást kiváltotta?
Apró trükkök százai: több ütemre bontják a járatritkítást


*** A nagy fluktuáció miatt menedzserhiány lépett fel a bkv-nál, aminek a megoldása az illetékesek szerint hónapokba mérhető. Kérdem én, miért nem lehet a BKV vezérigazgatója Vitézy Dávid?
Antal Attila vezérigazgató utódját sem lesz könnyű megtalálni. Lapunk úgy tudja, már az európai uniós pályázat összeállítása sem megy simán; még nem volt példa arra, hogy pályázaton, ilyen széles körben keressenek cégvezetőt, ezért a hivatali apparátus egyelőre tanácstalan, hogyan is kellene megfogalmazni a felhívást.
...
Forrásaink szerint leghamarabb ősszel foglalhatja el helyét az új vezérigazgató, addig megbízottként a korábbi helyettes, Balogh Zsolt irányítja a vállalatot.
(Forrás: Népszabadság, 2008. március 26.)


*** Ha már a szakemberekről van szó, említsük meg Regőczi Miklóst, aki azt mondta, hogy "aki lop, az ne hivatkozzon az emberi jogaira". Kérdem én, aki saját cége alkalmazottjait bújtja jogsértésre egy vélelmezett bűncselekmény miatt, az hogy lehet a mai napig is a cég alkalmazottja? Regőczinek erre is van válasza: Azért!
Akik mozgásba hozzák a várost

De legyünk jóindulatúak, tegyük fel, hogy kiadási oldalon nem lehet a teljes hiányt lefaragni, bevételi oldalon több lehetőség is kimerülőben van. Nincs állami konszolidáció, nincs több hitel, kevesebb fizető utas, mégis mivel lehetne növelni a bevételeket? Van néhány ötlet itt:
Lapunk úgy tudja, a városvezetés által megtárgyalt szakmai anyag szerint felvetődhet egyes BKV-járatokon (így a repülőtérre vagy a BNV-vásárvárosba közlekedő viszonylatokon) a különjegy bevezetése, magyarán a hagyományos bérlet ezekre a járatokra nem volna érvényes. Van egy olyan elképzelés is, hogy a HÉV-vonalakat magánkézbe adnák. A főváros ezenkívül továbbra is igyekszik az államtól kisírni némi pluszpénzt... (Forrás: Népszabadság, 2008. március 26.)
Hát gratulálok, erre képes az ország "szellemi elitje". Valakinek nagyon kellhet az az óbudai ingatlan. Nézzük a többi szereplő ötleteit:
A BKV járatritkítási szándékai ellen tegnap csaknem húsz civil szervezet is tiltakozott a Főpolgármesteri Hivatal udvarán. Hangsúlyozták, hogy minden járatritkítás sokkal nagyobb károkat okoz a fővárosnak, mint amekkora megtakarítást hoz a BKV-nak. Lukács András, a Levegő Munkacsoport vezetője azt mondta, a civilek konkrét javaslatokkal álltak elő a közlekedési vállalat anyagi helyzetének rendezésére. Ezek közé tartozik a tömegközlekedési járművek előnyben részesítése - a nagykörúti villamosoknál például egy perccel rövidebb menetidő bevezetésével, eggyel kevesebb járművel is elszállítható volna ugyananynyi utas. A civilek nemcsak a BKV-t, hanem egymást is kritizálták, a Levegő Munkacsoport ugyanis a dugódíj bevezetéséből származó bevételekből segítene a BKV-n, ezt viszont ellenezte Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára. Ő úgy vélte, a dugódíj bevezetése a jelenlegi formában elfogadhatatlan, szerinte inkább a parkolási bevételekből kellene megoldani a BKV problémáit. (Forrás: Népszabadság, 2008. március 26.)
Itt már vannak életképesebb ötletek, de még ez sem az igazi. Az utolsó viszont szöget ütött a fejembe, de egészítsük ki még valamivel. Mi lenne, ha az ingyenélő, a bevétel nagy részét lenyelő parkolótársaságokat felszámolnánk, és átadnánk vagy a bkvnak vagy a fővárosnak a parkolás üzemeltetését (úgyis van szép fejlett bürögárdája mindkét szervezetnek). Mi lenne, ha a parkolási büntetés összege a mindenkori tízes tömbjegy ára lenne, és miután befizetné a delikvens, megkapná a tömbjegyet (visszaesőknek pedig a felnőttbérlet ára, kifizetés után a bérlet a kézbe; kerékbilincsnél a büntetési tétel kéthavi bérlet). Mi lenne, ha kapnának a járművezetők lehetőséget arra, hogy a parkolóőrökhöz hasonlóan megbüntethessék azokat a szabálytalanul parkolókat, akik miatt a bkv járművei hosszas megállásra kényszerülnek?

Persze ez utópia, értelmes ötletek helyett lesz szép új szálloda a buszgarázs helyén.

Szólj hozzá!

Címkék: bkv aktuális

A bejegyzés trackback címe:

https://4evesterv.blog.hu/api/trackback/id/tr74397323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása