4 éves terv

... Egyvalamit azonban tehetek. A magam laikus módján összeállíthatom a saját programomat, egy olyat, amire szívesen szavaznék. De mivel tudom, hogy sok dologban tévedek, ezért vitára bocsájtom az elképzeléseimet, és azt szeretném, ha megvitatnánk, kijavítanánk és kiegészítenénk. És ha majd végeztünk, megtehetek annyit magamért és másokért, hogy kinyomtatok egy-egy példányt, odamegyek a képviselőkhöz, akik engem akarnak képviselni, és azt mondom neki: ezt akarom, csináld ezt. És ha nektek is tetszik a nagy mű, akkor tegyétek ti is ezt. Hátha.

Friss topikok

Ne vegyél magyar terméket

2008.03.10. 13:36 :: Raszputyin

Néhány hónapja volt egy hír a Plus üzletlánc bekebelezéséről, ami olvastán kicsit legörbült a szám. Akkoriban még olvastam valahol a magyar lánc képviselőjének nyilatkozatát, miszerint a német akvizíció nem fogja érinteni a magyar boltokat. Persze az ilyesmit sose szabad elhinni, már akkor gondoltam rá, hogy kivégzik a magyar egységeket is. Ez végül meg is történt, méghozzá viharos sebességgel. Nem egy nagy katasztrófa, de azért szeretném megosztani veletek, hogy ez miért is nem jó.

Miért volt jó a Plus?

A Plus tulajdonképpen ugyanazt csinálta, mint a többi, kevésbé szimpatikus üzletlánc. Teletömte a boltjait sajátmárkás termékekkel, és emellett egy-két márkás termékkel egészítette ki a kínálatot. A csavar annyi volt ebben az esetben, hogy általában nem a hazai beszállítóktól vásárolt, hanem a külföldről, elsősorban Németországból hozta be sajátmárkás termékeit. Ez miért is jó nekünk (hiszen általában azt hallani, hogy vegyél magyar terméket, mert ígymegúgy)? A válasz egyszerű: Németországban az olcsó termékekről alkotott elképzelés mérföldekre van attól, amit a magyar fogyasztónak le lehet gyűrni a torkán. Igaz, hogy nem tudtam venni "trappista" "sajtot" kilogrammonként ezer forintért, de kétezer forintért már vehettem, ha nem is egy Pannoniát, de ehető sajtot. Vajon milyen sajtot veszel most kétezer forintért a teszkóban vagy a cba-ban? "Trappista2 színes" "sajtot", ami kicsit sárgább, mint a falfehér "Trappista" típusú. Háromszáz forintért vettem olyan konzerves levest, amiben igazi hús volt. Az mennyit mondd el a magyar fogyasztói kultúráról, hogy tágra nyílt a szemem a meglepetéstől? Persze a Plusban is volt olyan, amivel melléfoghattál, de az arány sokkal kisebb volt, mintha a termékek zöme magyar cégektől származna.

A sajátmárkás termék vajon mi?

A sajátmárkás termék elméletben egy rokonszenves koncepció. Olyanez, mintha egy cég az informatika helyett a marketinget outsource-olná ki, és a ráfordítást így a töredékére csökkenti. Csakhogy szokás szerint Magyarországon nem ebben a szellemben történik ez a gyakorlatban.
Itt ezeknek termékeknek két kategóriája van. Az egyik az, aminek az apró betűkkel feltüntetett gyártója ismerős lehet (például sok tejterméknél Sole). Ilyet érdemes megvenni, hiszen nem valószínű, hogy pórul járunk. Sok esetben ugyanazt kapjuk meg sokkal olcsóbban, mint ami két centivel arrébb szép dobozban van. Ez tiszta sor, ezt szeretjük. Azonban itt van a másik kategória, a mindenféle fittyfürüty bt.-k, kft.-k termékei, amiknél gyakorlatilag borítékolható az ehetetlenség/használhatatlanság. Aztán ott van a teszkó, ahol már a gyártót se merik ráírni, hát igen. Ezek a cégek mind olyan kisebb-nagyobb magyar cégek, amik nem mertek előjönni a saját névvel, hiszen annyira kritikán aluli amit produkálnak. Inkább azt használják ki, hogy a magyar nagy matematikus nép, más nem érdekli, csak a számok. Persze a pudingpróba után nincs az a hülye, aki az aritmetikai előnyök ellenére újra megvásárolja ugyanazt az szemetet, de amíg mindenki kipróbálja, addig ezek jól meggazdagodnak, aztán jöhet a profilváltás és az újabb tonna szar. Így megy ez.

Végezetül néhány példa, ami eszembe jut:

  • Profi (Marathon Foods Kft.) hamburger hús (1000 ft/kg) - ehetetlen vs Plus hamburgerhús (1080 ft/kg) - okés, sőt
  • Profi (Marathon Foods Kft.) bélszínróló - még a biomassza erőműbe se merném elvinni
  • Profi (mindenféle tejjel foglalkozó ismeretlen nevű cég) Trappista sajt tömb (1700 - 2000 ft/kg) - íztelen gumicukor vs Plus Emmentaler szeletelt (2000 ft/kg) - olyasmi, mint a Pannónia
  • CBA (Füttyfürütty Kft.) ömlesztett sajt - még távolról sem emlékeztett a megnevezett termékre
  • Készétel konzervek magyar cégektől - még csak gondolni sem szabad arra, hogy ezért pénzt adsz
  • Stb... a gyűjtésben segíthetnétek kommentek formájában, később talán egy szégyenfal is lehetne, hogy adjunk a közjónak is.


Különvélemények

104 komment

Címkék: aktuális

A bejegyzés trackback címe:

https://4evesterv.blog.hu/api/trackback/id/tr68374186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.03.21. 11:05:22

Sziasztok!

én 15 évet dolgoztam az élelmiszeriparban ebből 9-et a Dr. Oetkernél. Mi is készítettünk sajátmárkás termékeket a multiknak, de abbó aztán szinte mindent kihagytunk... így érte meg eladni. Arról ne is essen szó, hogy a koncepció: ha megveszed a sajátmárkás sütőport csalódsz, akkor a termékkannibalizációt meg tudod akadályozni, tehát mindenki visszatrt az eredeti drágább változathoz. Ennek másik tipikus példája a margarin...

Fehértollú 2008.05.04. 21:44:43

Hát... felénk is van Plus, de az kritikán aluli. Csak sajátmárkás termékek vannak benne, választék nuku. Kiszerelés - nem hogy nem szép, de kifejezetten igénytelen. A zöldség-gyümölcsrészlegére nézve nincs is olyan negatív jelző, ami odaillő lenne. Nagyon very a S/Match színvonalát. Gyalázat. (Bár azt vettem észre, hogy a vidéki boltok nagyon elengedik magukat minőségileg - lehet, hogy ez az oka? :(

Dr Kangörény 2008.05.27. 17:16:48

Mivel a posztban is találtam költői túlzást, ezért én is megengedek magamnak egyet:
A plusban árulnak kb. 10 féle terméket. Az lehet, hogy olcsó és jó, de kevés.
Egyébként 2 ezer forintért egészen finom sajtot is lehet venni a tescoban,.

873ujr3rk 2008.05.27. 17:20:06

" Persze a pudingpróba után nincs az a hülye, aki az aritmetikai előnyök ellenére újra megvásárolja ugyanazt az szemetet, de amíg mindenki kipróbálja, addig ezek jól meggazdagodnak, aztán jöhet a profilváltás és az újabb tonna szar. Így megy ez.
"

ez butasag pajtikam. de ha ez butasag a tobbinek lehet-e ertelme ?
bolond lukbol bolond szel-e fuj ?

Minusz 2008.05.27. 17:24:49

A Plus eladói (legalábbis nálunk) agyonhajszoltak, ebből (is) kifolyólag ingerültek, bunkók. A DaMarco pizza szerintem finom és a nem drága chilei és egyéb külföldi boraikat is szeretem.

Pipas 2008.05.27. 17:26:56

Akkor viszont hova érdemes menni?

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 17:28:00

Kangörény
Igazából a kevés, de olcsó termék az üzleti stratégia a Plusnál, mint Lidl, Aldi és társai. Félre ne értsetek, a Plus nem a kánaán, az itthoni üzleti szemléletről szól.

873ujr3rk
Amit írtam az pontosan akkora butaság, mint érvek nélkül butaságnak minősíteni valamit. Bolond lukból bolond szél fúj, üres koponyából meg semmilyen szél.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 17:30:22

Minusz

A tesco, az auchan, a cora, stb. eladói (is) agyonhajszoltak, ráadásul nem is eladók, hanem polcszervízesek, meg árufeltöltők. És igen, némelyik bunkó, némelyik meg nem az.

hovirag 2008.05.27. 17:31:02

Oszinten sajnalom hogy a Plus eltunik. Egyedul a Plus-os melyhutott sultkrumplit tudom megenni es meg olaj sem kell hozza a sutoben suteshez!
Persze emlithetnem a muanyagdobozos csokifagyijukat is, ami a nagy nevu markakat is kenterbe veri, olyan jo, es a citromosfagyi is nagyszeru.
Aztan ott van a pisztaciajuk, meg a sajat markas bebikukorica konzerv, ami szinten paratlan (masnak is van de az nem olyan jo.) Es persze a sajtok meg a sonkak is abszolut jok, mint az elottem posztolok is megjegyeztek.
Persze, nem minden kajajuk csucsminoseg, de ahogy a posztiro is mondja, a nemet piacra szant sajat marka mar szinte csucs minosegnek szamit nalunk. (Sajnos.)
Szoval nagyon kar hogy eltunik, egy szinnel kevesebb lesz a kisker elelmiszer palettan. (En a gardonyi Plusban szoktam vasarolni, ott nincs gond a bar egyszeru de tiszta korulmenyekkel, es mindig baratsagosak az eladok.)

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 17:31:30

Pipas: mindenhova, csak el kell olvasni a címkét, mielőtt vásárolsz. Én személy szerint a Tesco-t nem favorizálom, és a Match is elég gáz, de igazából mindegyik az.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.05.27. 17:38:40

Nálunk a macsek nagy Plus rajongó... van valami jutalomfalatkának nevezett izéjük, amitől szinte szó szerint meg tud veszni a macs. :)
Olyan nyervákolást rendez, ha meglátja a kezemben a csomagját(!) és nem kap, hogy nem lehet elviselni. :)

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.05.27. 17:39:48

"azért a Oetker-féle Ristorante pizza messze leveri a Da Marcót..."

Nabazz, ez az igazi óvodás szintű vita, hogy a lószar, vagy a kutyaszar jobb...

SueSue-hez hasonló rémtörténeteket én is hallottam már bennfentesektől, úgyhogy én inkább maradok a bejáratott, normális minőségű kajáknál.

Alfonzhal 2008.05.27. 17:42:58

Én anno végigpróbálgattam a teljes "kisboltos" készétel konzerv kínálatot. Hát például a sárgaborsó főzeléknél undorítóbb dolgot azóta elképzelni sem tudok. Valami vizes lé, aminek már a szagától is rosszul voltam. Nem kell ilyeneket venni. :)))

lionking 2008.05.27. 17:43:04

Da MArco joghurt... pl akávés

a jó k.. anyjukat vagy 3 hónapja teljesen eltűnt a boltokból.
Értem én, hogy átalakulnak Sparrá, de ettől még árulhatnák a (volt) kedvenc joghurtomat... Nem az a termék, ami
1. nem fogyott el állandóan
2. Nem is áll el olyan soká, hogy megérje a logócserét az ajtó felett

branyik 2008.05.27. 17:44:45

A hazai készétel konzerveket általában nem kéne szidni , ez alól természetesen kivétel a bélapátfalvai FISH&FOOD kft (többek közt macskakaját is gyárt). Ennek a cégnek a konzerveit megvenni és beleenni életveszélyes, kivétel nélkül ehetetlen az összes, a csirkemájrizottót a kóbor kutya is otthagyta.

2008.05.27. 17:45:48

bár én is a plus-ban vásárlok rendszeresen,náluk trágyább zöldség-gyümölcs részleg sehol sincs a városban(Pécsről beszélgetünk).el sem hiszem,hogy hagyhatják ott a rohadtat a többi között.
+még valami beugrott.többször vettem tejet úgy,hogy másnapra már savanyú volt,pedig még jópár nap lett volna vissza a szavatosságból.kapcsiból ennyi.ja meg kínai a méz ami szintén szégyen...

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 17:48:58

Gery Greyhound

Na igen, vannak olyanok, akik hisznek még a "ez igazi márka, ez tuti" elképzelésben. Olyan márkákéban, mint például a Cerbona, akinek a termékeiben olykor van egy kis hernyó is.

Statisztikailag valóban megbízhatóbb egy márka, mert a tulajdonos nem nagyon szereti kockáztatni a márka hírnevét a bakikkal. Az ár teljesítmény viszonyban csúnyán alulmarad a termék, amelynek az ára 10-20 százalékban marketingköltség. Persze nem szabad általánosítani, örök szabály: lesd a címkét.

másik macskás 2008.05.27. 17:49:24

Igen a Plus legsikeresebb terméke nálunk is a "macskaropi" :-)
Napi 1 az állat megszokott adagja, el se tudom képzelni milyen hiszti lesz, ha már nem lesz kapható ..

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 17:51:10

pé: igen, a Plus-os zöldség/gyümölcs pult máshol is gagyi, de ez szerintem mindegyik láncről elmondható.

closed 2008.05.27. 17:51:43

van valami amit KIZÁRÓLAG a Plusban lehet(ett) értelmes áron megvenni: a zabpehely. Alig kapható valahol, ahol meg igen, ott baromi drága bio-cuccként adják, a Plusban meg fél kiló 150 ft, kétféle is van... Mit csináljak, szeretek zabkását reggelizni...

na 2008.05.27. 17:56:22

Ilyen reklámot és hozzászólásokat én is szeretnék a főldalra. Mennyibe kerülne?

filapet 2008.05.27. 17:56:47

APlus eladói valóban túlhajszoltak, kevesen vannak,ezért szinte mindig sokat kell sorban állni a kicsit is forgalmasabb időszakokban. DE Ugyan a Plus nem arra törekszik, hogy a legolcsóbb legyen, mégis érződik rajta némi Német minőségigény. A joghurtjaik (Alpa) és egyéb gyümőlcsös tejtermékeik magas gyümölcstartalmúak, nem csak papíron. Nagyon finomak. A lekvárjaik kimagaslóak, de nem túl olcsóak. Finomak a gyümölcskonzervek, müzlik. Az ásványvizek közül szerintem a Primavera/Mizse messze a legfinomabbak közé tartoznak és magyarok. Szerintem tulajdonképpen ugyanaz van bennük. Teljes kiőrlésű, zacskós rozskenyereik a legfinomabbak, nagyon fognak hiányozni. Természetesen németek ezek is. Jó a gyümölcs-zöldség választék is, finomak a fagylaltok. A teavaj pedig Alföldi, finom, magyar. A Plus-ban egyébként mindig megtalálom a gyártót, származási országot, összetevőket, ilyesmi. Kár, hogy bezárnak majd!

Vagyok_aki_vagyok 2008.05.27. 18:01:19

a nap húszpontos képe · haazeeblog.blogspot.com/ 2008.05.27. 17:38:40
Jót nevettem! :DD

Egyébként a Plus-ban én is találomra kipróbáltam pár terméket és nem jártam rosszul! Pl. a Saga-nak meg a többi ilyen cégnek az elősütött meg mindenféle félkész kisütnivaló "hús" termékei ehetetlenek, húst szerintem nem is láttak.. Volt már úgy, hogy kíváncsiságból megvettem és miután elkészítettem, dobtam is ki a kukába. Viszont! A Plus panírozott csirkemellfalatjai isteniek! Miután kisütöd, igazi csirkehúsba és finom ropogós panírba harapsz bele. Vagy a fekete erdei sonka, a bécsi virsli, ami eleinte csak ott volt kapható. A La...o nevű szeletelt ementáli sajt. A Cl...y's nevű finom fokhagymás kétszersültjük, amit pillanatok alatt elkapkodott a jónép. Nem úgy, mint a többi márkáét, melyek hol égettek voltak vagy iszonyúan sósak.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 18:01:59

na
Neked, és csak neked, és csakis neked és senki másnak, és csakis most, amíg megy a műsor, utolsó akciós ajánlat, telefonáljon most, mondjuk száz+áfa. Na? Írhatom a számlaszámot, ahova utalni kéne?

873ujr3rk 2008.05.27. 18:03:04

"Kangörény
Igazából a kevés, de olcsó termék az üzleti stratégia a Plusnál, mint Lidl, Aldi és társai. Félre ne értsetek, a Plus nem a kánaán, az itthoni üzleti szemléletről szól.

873ujr3rk
Amit írtam az pontosan akkora butaság, mint érvek nélkül butaságnak minősíteni valamit. Bolond lukból bolond szél fúj, üres koponyából meg semmilyen szél. "

mondok buta vagy.
minek el az ilyen.

azt mondod szerinted mindenki csak 1szer vesz sajat markas termeket, aztan soha mer az szar. ha ez igy lenne kb 2 het alatt tuntek volna el a polcokrol, kozbe meg tudtommal ott vannak es veszik oket. ezzel a kerdes ezen reszet lezarhatjuk, butasagot irtal.

aztan meg a frappans visszavagasod vazeg:

"Amit írtam az pontosan akkora butaság, mint érvek nélkül butaságnak minősíteni valamit."

nezzuk a kovetkezo peldat:
peti es joci beszelgetnek:

peti: te en felgyujtom az autom
joci: ez butasag.

de tovabblepve ezen, azt is vedd eszre, hogy azzal amit irtal tenmagad minosited ostobasagnak irasod. kar beled a botu.

mizie 2008.05.27. 18:04:07

bazz ha ilyen frankó a plus-os macskakaja akkor én bevásárolok mielőtt elfogy a bolt. a miénk csak whiskast
hajlandó tolni...

de hogy on is legyek: én is szerettem a plust és mindig vettem
egy csomó dolgot a sajt és felvágott hűtőnél.

a spart meg nem csípem, sokkal silányabb minőségű minden.

auchanba is csak a spenótos tekercsért járok :)

nagymama 2008.05.27. 18:18:06

végl is a fűszerek is elég olcsók, meg a fabuló kakaópor, viszont gesztenyepüréből nincs valami nagy kíválat, és ami van az fűrészporos, abból a macsban találtam meg számomra az igazit, olyan zöld csomagolása van, és valamivel laposabb a többinél. na az finom. a mizse ásványvízből meg most vettem párat, mert elkészült egy nagy adag bodzaszörpim, és nem tudtam mibe elraktározni, ezt meg nem sajnáltam gyorsan kiönteni-meginni. de mivel ló nincs, a plusz is jó.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 18:19:45

873ujr3rk

Jól van te agygalamb, sikerült leírnod egy érvet, idáig jó. Azzal szerintem te is egyetértesz, hogy aki egyszer szart vesz, az nem fogja mégegyszer megvenni ugyanazt. Ez így van, ezzel nem érdemes vitatkozni. Ezután csúnyán leegyszerűsíted a valóságot: "ha ez igy lenne kb 2 het alatt tuntek volna el a polcokrol". Valóban, ha mindenki olyan egyszerűen gondolkozna, mint te, akkor tényleg ez történne.
Ahhoz, hogy valami két hét alatt eltűnjön, olyan hatékonyságú kommunikáció kellene, ami egyszerűen nem létezik. A kirívóan rossz minőségű dolgok vagy eltűntek, vagy ugyanazon sajátmárkás termék beszállítója más lett, és megmaradt. Ezeket termékeket folyamatosan hypolják a láncok, lásd tesco színes, ezzel is fenntartják az érdeklődést a termékskála után. És megint csak nem két fokozat van, hogy ultragagyi és elfogadható, hanem rengeteg fokozat a kettő között.
Túl keveset tudsz ahhoz, hogy minősítgess, és én is keveset tudok ezekről, de legalább nem csinálok úgy, mintha ez nem így lenne.

Úgyhogy igen, a te világodban, butaságot írtam, erről szól a "frappáns válaszom", petike ide vagy oda.

Oyha 2008.05.27. 18:24:04

na: egyszerű, nyiss egy fasza boltot, ahol normális minőséget árulsz, normális áron. Lehet címlapra kerülsz, amilyen szarok a magyar viszonyok. Csak ennyi az ára. Meg tudod engedni magadnak?

eventus 2008.05.27. 18:33:11

Szerintem a plusban vannak a legjobb minőségű sajátmárkás termékek. A profiban meg a legótvarabb dolgok. Ha van rá időtök olvasgassátok a cimkéket.
Sok meglepő dolgot láttok majd rajta.
Pl. a márkás termékek legtöbzsőr sokkal rosszab az öszetétele és minősége mint a plus termkeinek. A nescafe és más 3 az 1 ben termékben a sok porból 12-20% a kávé. A többi vajon mi??
Meg ideírhatnák még ezer márkás cuccot is...

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 18:35:36

na

Az indextől amúgy nagy bátorság volt, hogy egy ilyen posztot kidobott a főoldalra. Nagyon ravasz bújtatott reklám lehetne ez, viszont gondoljuk csak meg. A Plusnak már nem érdeke, hogy a saját márkáját hypeolja (sztem már nem is létezik a márka), egyedül az intersparnak lenne érdeke egy ilyen reklám. Csakhogy az interspar le fogja szerelni a plust, inkább a saját márkanevét próbálja belenevelni a köztudatba. Azzal nem megy semmire, hogy Plus nevét sújkolja, amikor semmi nem marad belőle, legfeljebb csak emlék. Most ez reklám akkor vagy nem? Jó kérdés, jó kérdés, megfejtéseket küldjétek a senki@sehova címre.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.27. 18:44:50

sajtok: danish blue,red, fadobozos camembert, reszelt parmezán(?). Jó áron, korrekt minőségben. Sajtot, mi magyarok, ugye sose tudtunk csinálni.
pesto szósz: ipari változatban korrekt, szintén jó áron.
pizza: margerita, 3db 500. csak sajt, és paradicsom, a tészta k.. jó, a feltétet nekem meg ne a robot rakja rá.
olcsó és tűrhető még a durumtészta, az alacsony zs tartalmú dobozos túró (gyümölcsel pl)

A zöldség gyümölcs viszont kiglancolt fostenger, magyarul csak a hegyes paprika tudott.

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.05.27. 18:45:18

Plus: nálunk (Bp. XI. ker, Tétényi út) olyan ócska van, hogy komolyan mondom, hónapok óta nem voltam hajlandó bemenni oda. Pedig az a lakáshoz a legközelebbi bolt. A problémáim vele:

1. Minimális választék.
2. Délután/este MINDIG kilométeres a sor, ahelyett, hogy beüzemelnék a másik 2-3 pénztárat is.
3. Az eladók többször a fülem hallatára úgy beszéltek egymás között, hogy... szóval ahogy nagyon nem kellene egy munkahelyen, az ügyfelek előtt.
4. Az üzletvezetőt hallottam egyszer pár percig beszélni - feledhetetlen élmény volt. Nála flegmább embert még nem láttam.
5. Omladozó és piszkos az épület, igazából csak valami lerakat az egész.

Nem mintha a második legközelebbi bolt, egy CBA jobb lenne. Ott az üzletvezető egy szekrénynyi kopasz, kigyúrt pasi, fekete bőrdzsekiben - épp mint valami ukrán maffiózó. A polcol közti sorok meg annyira szűkek, hogy két kövérebb ember egyszerűen nem tud egymás mellett elférni. És persze az is omladozik és piszkos, és annak ellenére, hogy agyon van zsúfolva áruval, pl mirelit zöldborsójuk nem volt, ami gáz...
Viszont ismerek olyan CBA-t, ami tágas, csillog a tisztaságtól, kellemes zene szól bent, hatalmas az árukészlet, bár tény, hogy drága is.

Leggyakrabban Match-ba járok. Baromi drága (nehogy már 405Ft legyen egy 1 literes gyümölcslé!), de szól a rádió, viszonylag tiszta, kellően nagy az árukészlete, és eléggé tágas is. Viszont Matchból is ismerek olyat, ami picike, mocskos, és gyakorlatilag kenyeret, párizsit, meg 6 féle alkoholt lehet benne kapni, mást nem.

Kis/közepes Tescoból is van nagyon ócska is, meg olyan is, ahova szívesen járok.

A véleményem tehát az, hogy tök mindegy, mi a bolt neve, attól még lehet nagyon jó és nagyon rossz is.

A konzerv készételekről még egy mondat: egyszer nekiálltam végigpróbálni őket. A legtöbbtől a hányinger kapott el, de a Szegedi Paprika Rt. termékei jók voltak!

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.05.27. 18:47:22

szekrénynyi... ez nagyon ütött :)

Az igazi Rocky Bilbao 2008.05.27. 19:00:00

A Tengelmann német, a CBA meg magyar, én a CBA-ba megyek, helo

Mantequilla 2008.05.27. 19:01:24

Én a Da Marco-t sokkal jobban szeretem, mint a Dr. Oetrkert. :-)
Mi nem csak ételt veszünk A Plusban, hanem ruhát, szekrényt, szerszámokat, és minden mást - és még semmivel nem jártunk roszul.
Akit érdekel, hogy mit eszik, nézze meg miből van a Plus-ban a sonka, a sajt, a hamburgerhús, az Obeque termékek nagy része, az új bécsi virslijük - nincs bennük E330, E621 - a szerintem két legundorítóbb dolog.
Én csak itt veszek felvágottat, mert máshol az E-betűk között már nincs is más.
Finomak, jók a fagyasztott zöldségek, az Alpa tej tényleg tej, a tonhalkonzerv - ami még a delfinsafe emblémával is el van látva (környezetvédők tudják, mit jelent) a legfinomabb, a pirított sertésmaájas - HÚSSAL, E nélkül - szintén nagyon jó.
A jó joghurtitalok már eltűnetek - ehhez tényelg csak gratulálni tudok. És az meg tiszta röhej, hogy nálunk a két éve megnyílt Plus mellett kétszáz méterre ott a tavaly megnyílt Spar...
Bravo.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 19:06:43

Laslow: hát igen, madarat tolláról, boltot alkalmazottairól

"A Tengelmann német, a CBA meg magyar, én a CBA-ba megyek, helo"

Sajnos pont az ilyen filozófia miatt tartunk ott, ahol vagyunk. Senki ne vegyen magyar terméket, se németet, se akármilyen nemzetiségűt. Jó termékeket kell venni, a férgesét meg hagyni pusztulni. Nem fog tönkremenni Mo., mert nem vesszük meg a rossz minőségű magyar termékeket. A jó minőség meg még külföldre is elkezd vándorolni, lásd szentkirályi.

kolbász 2008.05.27. 19:06:56

halkan jegyzem meg, ha kimész egy piacra olyan SAJTOT veszel 1500/kg, hogy beszarsz

Csumpitáz Alfréd 2008.05.27. 19:10:06

Én sajnálom a Plust... Ami hiányozni fog:

A PESTO (a rosso, meg a zöld is) szerintem nagyon finomak és árban verhetetlenek. A tésztáik (DA MARCO) dettó.

A húspogácsa nálam is bejött, egyetlen olyan a piacon amibe nem raknak lisztet (!). Én bírtam a sajátmárkás gyümölcsleveket is. És volt egy fajta felvágott, valamilyen sonka, az is ízlett. Meg a dobozos salátáik. A Trendy kóla elérte a Coca és a Pepsi színvonalát. Aztán verhetetlen árú félkész, otthon süthető zsömléjük volt...szóval sok, klassz saját márkás cucc. Na, most még éhes is lettem.

eventus 2008.05.27. 19:13:24

"Sajtot, mi magyarok, ugye sose tudtunk csinálni"

Na ez nem igaz.

A Karaván a Pannónia és a jó öreg Trapista a legfinomabb sajtok.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.05.27. 19:15:14

A Plus boltokkal az a gond, hogy nagyon különböznek. Nem tudom, hogy franchise az összes, vagy központi beszerzés nincs náluk, de van ami baromi jó, (11. kerület 7es út mellett rózsavölgyben) és van oylan ami az általam ismert leggagyibb boltok között van (csepel Ady Endre út). Mindazonáltal igaz amit sokan írtok, noname német cuccok, de jó minőségüek, olcsón.
Valami ilyesminek kéne lennie a CBAnak is, csak magyarban, de nekik mégsem megy, odáig futotta, hogy magyar, de jött vele a többi "magyar tulajdonság" is. Szar, Budapest legsuttyóbb eladóit alkalmazza, semmi nincs, ami van az ugyan magyar, de legalább jó szar. A semmibe persze az apró is beletartozik, ha 50 forintnál többet kell visszaadni akkor már sírnak, ha 100nál többet akkor már nem tudnak. Kártyával meg persze nem tudok fizetni, mert terminál az nincs/nem működik. Köszönöm akkor inkább nem leszek hazafi, irány a Plus.
Egyébként a Plus Sparosodása utánra javaslom a Lidl boltokat, ha megnézitek az ott kapható cuccokat, sok dolog annyiban különbözik, hogy a "Hergestellt nur für Plus" helyett -||- Lidl van ráírva, ugyaz a cég gyártja, ugyanúgy néz ki, ugyanannyiba kerül, és ugyanolyan finom.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.27. 19:19:18

eventus

"A Karaván a Pannónia és a jó öreg Trapista a legfinomabb sajtok."

jajj :))

Mellesleg: húst, sonkát, kolbászt, zöldséget, gyümölcsöt csak végszükség esetén vásárolok multinál. Megvannak a bejáratott őstermelőim.

jinny 2008.05.27. 19:25:59

Én is nagyon fogom sajnálni. Hiányozni fog a fél kilós barna kenyér, ami 125 ft, máshol az ilyen előre csomagolt barna (tényleg barna, jó nehéz) kenyerek kb 300 körül vannak.
Macskaropi nálunk is nyerő, és mindenhol drágább. Camambert 1700 ft/kg, ár érték arány SZUPER! Előre csomagolt majonézes salátákat nagyon szeretjük. És van még pár ilyen. Mondjuk nagybevásárolni nem tudok ott, mert van egy-két dolog, amit hiányolok, vagy nem olyan olcsó, de be szoktam ugrani hazafelé a XI. Péterhegyibe és nagyon meg vagyok elégedve.

pogacem 2008.05.27. 19:28:35

Mantequilla: Az E330 az a citromsav. Valamit rosszul tudok? Az miért undorító? Az E621 pedig a nátrium glutamát, amit még én is beleszórok a wokba, ha kínait készítek otthon. Tudom, nagy mennyiségben nem a legegészségesebb, de hogy undorító volna...

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 19:33:33

pogacem:

Valójában nem undorító, az egyik a C vitamin, a másik, amit eredetileg természetes formájában használtak fel kínai ételekhez, de mivel ennek előállítása/feldolgozása túl drága, ezért marad a szintetikus verzió, találkozhatsz vele a legtöbb gyorskinaíban.

Az E-kel nem az a gond, hogy egészségtelenek, vagy undorítóak, hanem az, hogy az alapanyagok hibáit elfedik. Nem az E-től leszel neked rossz, meg nem finom, hanem a használhatatlan liszttől, amit feljavítanak, az savó/író párostól, amit tejként adnak el.

Ebből majd faragok egy posztot. Bár jó lenne valami szakértő segítsége is.

knor 2008.05.27. 19:38:45

Imádom a Plusban az Alpa tejet (ennél finomabbat még sehol sem ittam, az 1,5%-os is kiváló frisstej ízű), Alpa túrót (nagyon jó minőségű, testépítő fórumokon is csak ezt ajánlják többek közt), olcsók és jó minőségüek a corn flakes készítmények, nagyon jó ár/érték(minőség) arányosak (voltak) a joghurt italok, és még biztosan sok mindent kihagytam...

Valamint nagyon jó műszaki cikkeket és egyéb termékeket lehet jó áron vásárolni.

Itt Szolnokon jelenleg három Plus üzlet van, az egyik pár éve a Sparból vált Plus-á, mert mikor megépült az InterSpar, akkor a GVH döntése értelmében a kissebbik Spar áruháztól meg kellett szabadulniuk. Most majd lehet újra Spar belőle???

A szolnoki három Plus üzlet közül kettő nagyon tiszta, jó árúbőségű bolt kevés, de kedves eladókkal, a harmadikban, mely talán a legforgalmasabb helyen van (a piacnál) undorító mocsokság uralkodik állandóan, az eladók férgek (nincs rájuk jobb szó, teljesen kiskirályoknak képzelik magukat, leordítják az emberek fejét, és ez mióta megnyílt az az üzlet, így van. Ha csak tehetem, messzire kerülöm.)

összességében: nagyon hiányozni fog a Plus, mivel a Spar (a kezdeti prémium áruházlánc) mostanra eléggé elkezdett Tescosodni. (ld. Spar büdzsé)

kaffer 2008.05.27. 19:45:40

"Kolbász"

miért mi van abban a sajtban, amitől a bokámig folyik?

Tamas 2008.05.27. 20:12:48

Érdekes, itt kint Angliában a Tesco-ban kiszolgálás és az árukészlet is csillagos ötös.

Ja, meg az összes többi szupermarketben is.

A magyarokat ezzel is csak szopatják.

Mint ahogy az adókkal, az árakkal, az úthálózattal, a kommunkiációval és minden egyébbel is.

crobb 2008.05.27. 20:30:36

Kedves post író! Szégyeld magag! Hogy írhatsz ekkora baromságot. Te nem érted a lényeget vaze. A saját gyártású moslékok rendben van hogy szarok, akkor azt ne vedd meg és kész. De:ezek mellett többszáz terméket árulhatnának(zöldség, gyümölcs, hús, tej termékek pékáru sorolhatnám) amiket majd a szerencsétlen anyám, szomszédom te szomszédod, unokatesóm, az ő apja, meg a testvére...... megtermel, és nem tudja eladni. Fritzék behozzák, oda adóznak stb... Gondolkozz

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 20:35:09

Kedves crobb!

Akármit is írogatok én, akár fejre is fordulhatok, attól még a minőségi terméket el lehet adni. (De venni is ezt kéne.) Ha meg a fritzek ugyanazt a minőséget olcsóbban csinálják meg még úgy is, hogy el kell hozni idáig, akkor legyen. Ha eljön ez az idő, akkor majd csinálunk olyasmit, amiben mindenkinél jobbak vagyunk, éhenhalni biztos senki nem fog az olcsó importélelmiszer miatt (de ha mégis, akkor majd nyilvános főbelővöm magam, hogy miattam már megint milyen sok ember meghalt). Gondolkoztam, szóltam, uff.

kobretti 2008.05.27. 20:45:34

Én meg pont hogy rühelltem a Plust - 2 évig csak az volt a közelben... - inkább mentem a "kisbóótba", vagy kicsit odébb a coop-ba vagy mi a túróba, pedig az elég igénytelen.
A Plust nyelje is el a föld, én igenis ragaszkodom a jó (és csak a jó) magyar termékekhez. Ezeknél meg nem volt se sajt, se szalámiféle, pedig abból van jó itthon is bőven (Tolle-összes, Pannónia, stb., Pick "Báthory", szárított karaj). Hogy a szar német mű "söreiket" ne is említsem.
A zöldségespult meg katasztrófa volt.
Plus sucks!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.27. 20:51:15

A Plusban néhány jó áru van, amit érdemes venni szerintem

LongJohnHolmes 2008.05.27. 21:03:58

Ahogy a kommentekből kitűnik, Plusz-ban vásárolni felér egy orosz rulettel :)

Pinocchio 2008.05.27. 21:31:33

Mi ez itt? Plus reklám hely? Ez egy határ szar bolt Alig van benne valami. Végignézte a sok puncsos hozzászolo, hogy mit is kapni?? Ma ott voltam en is es csak roman so van. hat nem vettem. Nincs fel literes kola csak a Joma kola ami pancs. Ma 30 fokos melegben csak tejes jegkrem van vanilia vagy csoki, amikor gyerekek a gyumolcsost szeretik. Sokszor van aruhiany. Pl: van hogy napokat kell varni a makos tekercsre, mert kifogy es csak bizonyos napokon van szallitas, de a termek egyebkent hetekig elall. Sokszor pluttyadt a gyumolcs. A penztar rovid pultos megoldas az egyik legszarabb. Es meg sorolhatnam. Nem azt mondom, hogy nem lehet jot mondani, de annyira elfogult irasok vannak itt, melyek mar sok ennyit nem erdemel. Miert van peldaul az, hogy mustarbol csak ket bena fajta van ketchupbol meg vagy 5 amikor a mustar jobban fogy? Pizzabol ahogy mas is irta kilometernyi resz a hutoben a mirelit teszta meg hianyzik, vagy 1-1 db van. Ha a plus nem változtat szerintem ok redonyt huznak majd le ha kicsit jobban elterjednek a konkurensek. Nyit az Aldi is ami szorongatni fog.

excitotoxicitás 2008.05.27. 21:40:56

Raszputyin: bocs, de a citromsav nem egyenlő az aszkorbinsavval(C-vitamin). Lehet, hogy a citromban is van C-vitamin, de attól még ez két különböző molekula. (egy trikarbonsav meg egy cukorszármazék)

Niterider 2008.05.27. 21:41:29

Miert irod ezt a bloggot mult idoben?!?!?!
Itt a XIII. kerben meg mindig van Plus, s bizom benne, h. sokaig lesz is, mert szivembol beszeltel!
A sajtok, es a tej, de a teavaj is nagggyon jo minosegu a Plus-ban, es iszonyuan olcso mas aruhazakhoz kepest.
Es valoban, a szar magyar termekeknek nyoma sincs ott!
Ja, es nincs hatalmas valasztek, ami megkonnyiti a valasztast/vasarlast!

crobb 2008.05.27. 21:42:47

Raszputyin!" éhenhalni biztos senki nem fog az olcsó importélelmiszer miatt" Na ezt rosszul látod! Bizony hogy sokan! Van fogalmad róla hány ezer ember él abból hogy piacra, meg boltba termel? Rengetegen. Ezt pont olyan mint a kínai gagyi. a butikosok sorra bezárnak. Egy a lányeg: nincs még egy ilyen birka ország, aki beenged minden multit(akik persze adómentességet élveznek) a saját termelők, gyártók meg tönkre mennek.

crobb 2008.05.27. 21:46:32

Még valami. Nem a minőségi frankó termékekel van bajom. Csak azzal, hogy a saját termékeinknek sok helyen nem marad hely. Olyan rossz minden magyar termék? Nemá! Van sajt 890-ért(fos), meg 2500-ért is. Ne mondd, hogy a német trapista sajtot megkapod 1000-ért. 1200-ért szuper magyar sajtokat kapok.

ZetoR 2008.05.27. 21:52:44

igen, a Damarco fagyipizza tényleg sirály!!! dr ötker sehol sincs!
én mindig meglocsolom sütés előtt teavajjal és parmezánsajttal

undor 2008.05.27. 21:53:36

Tobbszor probaltam a +t, egyik legszarabb a hazai lancok kozul. Tele volt nemet gagyival, meg a zsemlemorzsat is hamburgbol hoztak kamionnal, ami szegyen.
Az vasaroljon ott, aki a sajat maga ellensege.

explorer 2008.05.27. 21:54:29

Tökéleten egyetértek abban hogy a készétel konzervjeik életveszélyesek(FISHFOOD KFT.), nem vagyok válogatós,főleg ha éhes vagyok,de az szó szerint ehetetlen volt. Meg büdös is.Csak egyféle málnaszörpöt lehet kapni ezzel kifújt a választék. Ami gázos: a kipakolás(nekem kell a szétszaggatnom nájlont hogy kivehessem a cukrot, micsoda stílus ez?) és ami még idegesítőbb,hosszú percek telnek el amíg észreveszik hogy kilóméteres a sor,halálosan nem idegesítik magukat emiatt.

Arzén Vendel (törölt) 2008.05.27. 22:00:25

A Plus korábban komoly tényező volt a magyar kereskedelemben, sok magyar terméket tartott, amik nagyon jó forgalmat generáltak. Aztán átálltak a külfödi beszállítók márkatermékeire és ugyan nem feltétlenül csak ezért de nem tudták tartani a lépést a versenytársakkal. A Plus-t nem kell sajnálni, jót merítettek a magyar piacon, viszont nem tudtak megfelelő stratégiát kialakítani a pozíciójuk megtartására, így a tulajdonosok az eladás mellett döntöttek. A Plusba egyébként nem csak német termékek voltak kaphatók, hanem volt köztük lengyel is jócskán, így aztán a magyar termékeket főleg ne szarozzuk a Plus termékeivel szemben. A kereskedelmi márkát pedig még ha ismert beszállító szállítja is, a kereskedelmi lánc előírásainak megfelelően kell gyártani (főleg árérzékeny), azaz nem feltétlenül ugyanazt a terméket veszed meg ha a gyártónak van saját gyártói márkája is a polcon dupla áron.

hopehely 2008.05.27. 22:02:49

szisztok, én a sima natúr joghurtot szerettem, amiből 4 volt egybe, meg a kerek dobozos túrót, ami nem száraz, sőt, kis golyócskákból áll, amihez hasonlót - főleg ilyen áron - nem láttam máshol. Na meg a csavart sajtos rúd...
Ja, és a macskaropi (2 macs hiányolja...)
Nálunk (XVI. ker.) sajna be is zárták már, épp tatarozzák, vagy mi.

Parasite 2008.05.27. 22:07:36

érdemes betérni egy legújabb intersparba! én a diósdiban voltam, egyszerűen mesés! ennyi primőr árut én még nem láttam hazánkban, az áruházak gyönörűek, még az illatuk is olyan, mintha nyugaton lenne az ember. az emberek kedvesek! nem hittünk a szemünknek! újra úgy éreztük magunkat, mint anno a 80as években amikor először kijutottunk bécsbe!

explorer 2008.05.27. 22:09:02

Mondjuk a pénztárbeli sorállásnak van egy másféle magyarázata is: a Plus vezetősége takarékoskodik az emberekkel,nincs állandó pénztáros, ki be ugrálnak pakolni és pénztárazni,meg is látszik az eredménye,az hogy az embereket ez halálosan idegesíti,valószínűleg marhára nem érdekli a T. vezetőséget(meg tudjátok oldani,ennyi emberrel is) szóval ennyit a "hozzáértő" vezetésről.Azok sem látták még a saját boltjaikat belülről.Valószínűleg az új marketingakcón törik a fejüket ahelyett hogy alapvető dolgokon változtatnának.

nevem 2008.05.27. 22:21:10

Explorer: ez a személyzeti politika a német keménydiszkontok sajátja. Az ALDIban és a Lidlben is univerzális embereket alkalmaznak. Valószínűleg megéri nekik, ha a piac legnagyobb növekedést mutató cégei lettek Németországban.

zoorka 2008.05.27. 22:21:16

Sajnálom, ha bezárják :( A mi környékünkön csak egy Plus van, ha vége, akkor marad a kocsi és a tacskó/kora stb. Párom minden másnap da marco pizzát eszik, imádja, főleg egy kis szalámival :)) Tej, joghurt is jók, a nescafe gold-jukat is szeretjük, a rizspehely, lekvárok is kitűnőek. Jah és a gouda sajtjuk :-) A zöldségpult valóban gagyi, de sikeres ember piacon vásárol zöldséget/gyümölcsöt :-)

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 22:44:11

excitotoxicitás "bocs, de a citromsav nem egyenlő az aszkorbinsavval"

Ja, gondolom, nem vagyok kémikus, ezért is kell valaki, aki majd lektorálja az E-kről szóló posztot :)


Niterider "Miert irod ezt a bloggot mult idoben?!?!?!"

Nézd a hivatkozott cikkeket, a Spar megvette a Plust, idővel át is alakítja saját képmására.


crobb "Van fogalmad róla hány ezer ember él abból hogy piacra, meg boltba termel? Rengetegen."


Alkalmazkodni kell. Az őstermelők simán szövetkezetekbe tömörülhetnének, és így nagyként jobban védhetnék az érdekeiket. És ez csak egy lehetőség. Védeni a piacot ostobaság, ebből a sok okoskodásból lett az, hogy a parasztok kiállnak az utakra tüntetni, mert nem kapnak ingyen pénzt. Nekem is kell ingyen pénz, rakjam ki a számítógépemet az Astoria közepére?
Az említett sajtokat kb kétezerért kapni, ezért az árért a minőség korrekt (majdnem pannónia). 1200ért magyar láncba nem kapsz sajtot. 1700 igen, de az nem sajt, nézd meg a címkét. Ha 1200ért fasza sajtot kapsz, akkor áruld el a titkot nekem is. Nekem nem a magyar termékekkel van a bajom, hanem a gagyi magyar termékekkel.

explorer "nekem kell a szétszaggatnom nájlont hogy kivehessem a cukrot, micsoda stílus ez?1"

A diszkont láncoknak bevallottan ez a szemléletük. Ebben én nem látok semmi kivetnivalót, nem olyan nehéz szétszedni a nejlont, ha cserébe 5% olcsóbb, mint ott, ahol leszedik.

Arzén Vende "azaz nem feltétlenül ugyanazt a terméket veszed meg ha a gyártónak van saját gyártói márkája is a polcon dupla áron."

Ez így van. Ésszes kell vásárolni, nincs általános szabály (sosincs). Nyilván egy pizza esetében nem ugyanazt kapjuk, mert ott nagy a mozgástér, lemaradhat ez az, a kolbász más beszállítótól jön. Egy tej esetében már könnyebb dönteni, nem fog a beszállító még egy gyártósort felállítani, mert sajátmárkás terméket is gyárt. Ami talán általános, hogy ha egy xy kft. valamilyen terméke gáz, akkor a többi is valószínűleg az (jó példa: Marathon Food Kft.)

rosal 2008.05.27. 22:52:31

Plusnak van egy Celebration-höz hasonló terméke, a twix, mars, bunti és hasonló csokik falatnyi gyűjteménye. Igen ízletes sőt jobb, mert nem annyira édesek mint a jóval drágább eredetik. Ez nem sajátmárkás néven forgalmazzák, hanem csak úgy, és tökéletesen alátámasztja a német olcsó/de jó termék fogalmát!

explorer 2008.05.27. 22:54:16

És még valami,az ár - amit nagyon sokszor vadászni kell az áru felett levő címke erdőben és elég nagy hányadban nem lehet megtalálni(általában az áruhoz tartozó címke hiányzik)miközben nekem nagyon is szempont hogy mi mennyibe kerül.Ez akkor érdekes igazán ha valami komolyabbat szeretnék vásárolni,el kell ballagni a pénztárhoz,a pénztáros majd sort kerít rám ha lesz rá ideje,(az emberáradat mellett)akkor viszont nem kevés tecnikai blikkfangba kerül hogy megnézhesse az árat(tudom, mert nem egyszer előfordult). Miért lehet ezt eljátszani az emberrel?

explorer 2008.05.27. 23:07:49

Bocsánat, ez akkor sem stílus,bárki bármit is mond, hogy én szedjem le a csomagolást egy termékről. Ez a - ha működik, akkor meg lehet tenni alapon c. elvet próbálgassák valahol keletebbre 5%-ért.Még 5%-ért nem menjek be a raktárba is érte? Az eladó miért van? Már elnézést, kereskedelemben dolgozom, de mi próbálnánk ilyet!

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.27. 23:11:05

Diszkont = raktáráruház. Eladó nincs, árufeltöltő és pénztáros van, eladó a plázában van.

Amúgy ne értsetek félre, én nem a Plust favorizálom, nem jobb, mint a többi diszkont. Az ott vásárolható termékeket gondolom jónak sok esetben.

nevem 2008.05.27. 23:16:32

Explorer: a Metroban pedig még a kartont is a vásárlónak kell felnyitni adott esetben. Én mégis ott veszem a Food/FMCG termékek túlnyomó részét.

fgrhtziopxup 2008.05.27. 23:37:28

A Da Marco pizzákat sajnálnám, ha tényleg eltűnnének. Igaz, hogy ritkán ettem őket, de a gyors/mirelit kaják között az egyik legjobb volt, ha néha muszáj volt ilyesmire fanyalodni.
Egy időben volt belőle jobban felszerelt változat is, ami jóindulattal már az igazi pizzákat közelítette (!), meg volt nem mirelit változata is. Ezek kb 100 HUF-al voltak drágábbak az alapváltozatnál (kb 450 HUF), de szerintem sokkal jobbak is voltak. Sajnos dicstelen véget ért a sorozat, jellemzően a hungarisztáni hozzáállásra, senki sem vette, mert hogy néhány forinttal drágább volt, ki is pusztult néhány hónap alatt.

explorer 2008.05.27. 23:58:09

Rendben, megértem a komfortszint egyénfüggő,ennek ellenére ilyen apróságok miatt ha tehetem nem náluk vásárolok.Azzal együtt sem, hogy érthetően ilyesfajta dolgok miatt a diszkontláncok olcsóbbak.Számomra ez lefelé nivellálódást jelent, azt gondolom hogy az eladásnak illene valamilyen minimumot betartania.Persze ez teret nyert, működik, akinek nem tetszik, ne ott vásároljon.Meg lehet így is élni a piacon,sőt!

_sokadik 2008.05.28. 00:05:01

Lidl, Spar, Plus - németbuziknak való. Ótvar választék, ótvar kiszolgálás, többnyire közepes árak, sok helyen csökevényes vagy hiányzó parkoló. Maga a koncepció, hogy kevés féle árut tartanak de azt 0.5 Ft-al olcsóbban, folyton akciózva, vsz hülyeség, pont nem az igényesebb közönségnek való.
Nálunk van(volt) egy Plus: lepusztult épület, egyre leépülő gyér választék, jobbára lepusztult nyuggerek járnak oda a környező házakból. Akinek kocsija van, meg se áll a városszéli hiperekig, ahol 50x akkora az áruválaszték, általában is jobbak az árak, ingyen beszatyrozzák nekem a cuccot, nem kell külön fizetni a nejlonszatyorért is, szarrágó német módra. Emlékszem, egyszer a Lidlből nem vihettem ki a kartondobozt, mert a hulladékpapír nekik kell - tipikus német szőrözés, elmennek a fenébe. (Másik Lidl-élmény a óccsó, de megkeleszthetetlen -kenyérsütésre ilymódon alkalmatlan- liszt. Hiperekben csak lisztből van minimum 20 féle.)
Tévhit, hogy bizonyos -Németországban megszokott- kajákat "nálunk nem lehet kapni" csak x.y. (német tulajdonú) áruházláncban.
Olyan nincs, hogy valami a nagy hiperekben (Tesco, Auchan, Cora) ne lenne, legfeljebb más néven, esetleg jól elrejtve valami alsó polcon. 30-40ezer termék között nem triviális megtalálni egy konkrét dolgot.

Sajtok... röhejes. Hiperekben 2000 ft körül már egész jó sajtok vannak, nem az a belépő szint. Sajtválaszték terén, nézz már körül alaposan pl. egy FRANCIA hiperben... Egyrészt van vagy 20 méter sajtpult, meg másik 20 méter ahol kimérve adják a minőségibb francia/olasz/dán stb. sajtokat.
Valahogy a borválaszték is nagyobbnak tűnik ezekben, bár igaz, hogy boltja válogatja.
A péksüteményeket ott sütik helyben -még meleg, amikor megveszem-, ennek se tudnak a Plus-féle boltok nyomába lépni.
Ja, persze van műsajt is, kamufelvágott is, valamivel etetni kell az akciónyuggert. Címkéjét elolvasni, nem megvenni.
De akinek a pénztárcája engedi, talál 6-7000 Ft-os sajtokat és felvágottakat is.

zsotti 2008.05.28. 00:21:26

A Gödi Plus nagyon fasza hely volt, teljesen korrekt bolt. Nem hipermarket, hanem egy helyi kis bolt. Azt jól csinálta.

Nekünk a tejtermék rész volt nagyon okés, különösen gyümölcsjoghurt téren alkottak maradandót.

Sajnos már csak Pak'nSave and Foodtown jut nekünk...

_sokadik 2008.05.28. 00:27:49

"Ha meg a fritzek ugyanazt a minőséget olcsóbban csinálják meg még úgy is, hogy el kell hozni idáig, akkor legyen."

Azért tud olcsóbb lenni, mert dotálja a német állam az őstermelőt. Dotálni azért tudja, mert gazdag. Hiába versenyképtelenül drága a német munkaerő -mert az-, a gyarmatok (mint pl. M.o.) még jól tejelnek.
A magyar termék azért szar, mert nincs tőke fejleszteni, az ipart/m.g.-ot megfojtja az olcsó import, ezért nem is lesz tőke. A lerohadó gazdaság miatt magas adószintet kell fenntartani, amitől az még jobban lerohad és a kör bezárult.

pakesz 2008.05.28. 00:29:18

hat a tesoban en vettem 1000 HUF ert bajor sajtot...
melegszendvicsnek tokeletes volt...

The Great Destroyer 2008.05.28. 00:52:32

Én aztatat nemértem, hogy mijért vanaz, hogy a kűfődi paraszt megtermeli a zabálnivalót x-ejróból, a magyar pedig y-ejróból. Amikor hozzám eljut a külföldi(legalább olyan, de általában jobb minőségű) cucc fele annyiért, mint a magyar, akkor persze, hogy azt fogom megvenni. Magyar paraszt kartársaknak, nem kell hektáronként 3 kombányt és 10 traktort rizlingelnije, még akkor sem, ha azzal sztrájk esetén k...jól lehet forgalmi dugót okozni. Van néhány itteni gazda, akikről még a rémhírtévé is sikertörténetként tudósít, mivel képesek gazdaságosan/hatékonyan termelni, mégis mi a tiok? Egyszerű, visszaállították a TSZ rendszert. Pár itteni jómunkásember/szomszéd/másikgazda segítségével és a termeléshez szükséges eszközbeszerzések és egyéb kiadások közösbedobásával hirtelen megugrott a hatékonyság és még becsületesen adót/TB-t befizetve is maradt annyi lóvé, amiből normálisan megélnek, sőtmitöbb gyarapodni is tudnak.... Erről ennyit.

Playmaker 2008.05.28. 04:05:36

A piaci ár becsapós dolog, mert elképzelhetőnek tartom, hogy egy német vagy lengyel paraszt olcsóbban termel tejet, mint a magyar, pl. a hozzá kapott támogatások miatt!
A Plusban lehetőleg magyar terméket vásárolok, az Alpa tej is itteni, csak ők csomagolják. Van Soproni Ászok is!:) Viszont nagyon szeretem a Da Marco pizzát, a teljes kiőrlésű kenyeret, meg az elősütött műzlijüket...

hattyú 2008.05.28. 06:15:37

Nem tudom, szerintem a Plus-ban dolgoznak a legbunkóbb elárusítók én emiatt nem szeretek náluk vásárolni. Akárhányszor bementem mindig végig kellett néznem legalább egy bunkó, beszólogatós veszekedést (ez a Béke-téri Plus-ra igaz, többit nem ismerem). Vannak tényleg jó termékeik és azok tényleg németek, én is pont emiatt jártam hozzájuk, de annyit nem ér, hogy bunkóságokat hallgassak végig.

dekoninckx (törölt) 2008.05.28. 06:19:50

Konzerv? Ömlesztett sajt? Előre elkészített bélszínroló?
Ezek így cakkumpakk mehetnek a szégyenfalra...

Bog 2008.05.28. 06:40:46

Úgy tudom, hogy a Plust a Spar kebelezi be, ami szintén előnyben részesíti a német és osztrák termékeket. Én inkább a Sparba járok, a saját márkás cuccai annyira nem rosszak, de nem veszek sok ilyet, max kefírt. Sokszor a normális dolog olcsóbb is, mint ezek. Ezek mellett a Spar árul olyan dolgokat is, amit máshol nem nagyon találni, gondolok itt a "reformkajára"... Najó, láttam a cba-ban is ilyeneket, de közel a lejárathoz, mert ugye aki cba-ba megy, az nem ezért megy oda.
Amúgy tetszett a cikked, és szerintem ne parázz a plus megszűnésétől, mert a Spar minősége is magasan veri a többi magyar üzletet.

Druida 2008.05.28. 07:01:50

"Én aztatat nemértem, hogy mijért vanaz, hogy a kűfődi paraszt megtermeli a zabálnivalót x-ejróból, a magyar pedig y-ejróból."

"A piaci ár becsapós dolog, mert elképzelhetőnek tartom, hogy egy német vagy lengyel paraszt olcsóbban termel tejet, mint a magyar, pl. a hozzá kapott támogatások miatt!
"

Sajnos ez nem ilyen egyszerű. A magyar gazdaságok például nem méretgazdaságosak. Vannak számítások az EU-ban arra, hogy pl németországban 25 tehén alatt nem lehet gazdaságosan működtetni egy vállalkozást sem. A magyar átlag gazdaságok mérete (az eszement földosztás miatt) nagyon pici, és ezt még gyakran rontja a komoly elaprózódás is (van 10 hektárja, de 4 darabban, mind a négy darab máshol, persze ilyen olyan okokból nem nagyon tudja megoldani, hogy egymás mellé kerüljön).

Sajnos ezek a szerkezeti problémák (és még rengeteg másik, amiről lehetne írni, például az elavult termelési technikák, vagy az, hogy a szövetkezet vagy akár a szövetség bármilyen formában szitokszó köszönhetően kedves politikusainknak, ami persze azt jelenti, hogy idehaza eszébe sem jut egy komplett falunak összeállni, és fizetni mondjuk egy egyetemet végezett növényvédelmi szakembert, inkább szívnak a mindenféle apró, máshol 50 éve megoldott problémákkal, etc-etc) oda vezetnek, hogy igenis egy magyar gazda simán drágábban termel gyakran, mint egy Dán vagy Német (ahol azért az emberi munka ára klasszisokkal magasabb áron fut).

ekkerjoz 2008.05.28. 07:04:23

Atyavilág...
Miket esznek, és miket írnak...
Biztosan van összefüggés a kettő között.

Druida 2008.05.28. 07:04:24

jah, és ugye ha képesek vagyunk egy Dán vagy Német gazdánál drágábban termelni, akkor bele lehet gondolni, hogy miért jelent gondot mondjuk a hús és tejiparban a szlovák és lengyel gazda, és miért lesz rettenetes hatású, ha mondjuk talpraáll egyszer a tőlünk keletebbre lévő országok mezőgazdasága.

Bog megint 2008.05.28. 07:16:49

Egyébként én sem vagyok köcsög, és az ételeim javarészét a piacról szerzem be. Hálistennek Szegeden nagyon jó a piac! A zöldségespult nem valami rohadt szarokkal van tele, hanem ha egyik nem tetszik, mégy a másik kofához. Eldöntheted, hogy melyik szebb, jobb, finomabb, olcsóbb. De mind magyar!!! Emellett a piacon képviselteti magát az összes szegedi pékség, tehát evidens hogy kenyeret is érdemes itt venni, mert a boltban csak max kétféle pékkel bratyiztak le. A sajt is friss házi magyar sajt, kézererért már kapsz nagyon jót, kétezerötért meg tökmagosat is, amit boltban még nem is láttam. A ruha kínai, ezt hagyjuk...

És mondjátok csak, mikor álltatok meg a bevásárlás után egy friss lángosra pl a teszkóban vagy a pluszban? Mert a piacolás igazi zárója a lángos, lábad közt egyensúlyozva a kosarat és a szatyrokat! (szövetszatyrot természetesen :))

Higgadt Blogger (törölt) · http://higgadt.blog.hu 2008.05.28. 07:22:38

Amit a nagyáruházban veszel, arról azt se tudod, mi van benne. Hidd el nekem, látom hogyan készül. Olyan vacakokat csak akkor egyél, ha muszáj, mert csóró vagy.

Csinálj magadnak kefírt, tejfölt, túrót, sajtot, kenyeret, kolbászt! Termelj magadnak paradicsomot, paprikát... és megtudod, mi a finom.

(Egyébként lám, hatásos ez a provokatív cím, kikerült a bulvárportál nyitóoldalára. Nekem ez soha nem fog sikerülni. :-)

mizie 2008.05.28. 07:29:45

mondjuk az a jó, hogy pl slovákiában azon sírnak hogy ha a magyarok tudnak ocsón jó minőségű x cuccot gyártani akkor mi miért nem tudunk?

Druida 2008.05.28. 07:39:13

"mondjuk az a jó, hogy pl slovákiában azon sírnak hogy ha a magyarok tudnak ocsón jó minőségű x cuccot gyártani akkor mi miért nem tudunk?"

Ez az export támogatások miatt van. Ebben az tud "zseniális" lenni, hogy valamit, amit idehaza 30 forintért tudnál eladni megtámogatsz 40 forint exporttámogatással (röhelyesen hangzik, de van rá példa). így persze már megéri kivinni az országból. persze mivel ugyanilyen támogatást kap a szomszéd ország gazdája is, ezért ő meg idehozza. Ha jól tudom az EU egyébként megelégelte a dolgot, de mindenféle trükkös formában megmaradtak/megmaradnak még egy darabig ezek a hülye támogatások.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.28. 07:59:26

Minden Da Marco termék jó: pizzák, mélyhűtött édességek, félkész kaják.

Veesa 2008.05.28. 08:14:23

Bazalttufa:
"Sajtot, mi magyarok, ugye sose tudtunk csinálni."

Jah... Tehát bemész a Plusba, mert a németek aztán baromira ott vannak az "emmentáli-jellegű" sajt gyártásában... Ezen az alapon veszel nyilván danish blue-nak látszó sajtot és sorolhatnám.

Cikkíró: azt mondod, hogy az 1000Ft-os teckó/ókan trappista szar. Hát HAZUDSZ!!!
Ettem igazi német ementálit, volt kilója 4000, az tényleg sajt volt. DE. Amit a Plus nevű ótvar hely árul (az, hogy nem hűti, meg a bótban 40 fok van, az megint más kérdés) az nem sajt. Csak annak látszik. Persze majd jön a sok sznob/milliomos beíró, hogy a sajt az francia/belga. Lófaszt. A magyar trappista, pannónia és karaván gyártását - szerencsére - mind a mai napig csak igen kevés helyen tudták elbaszni. Ilyen pl a Bakony és a szerzetes-logós, mivel nemhogy reszelni, de vágni se lehet, mert törik.
Múltkor sikerült megkóstolnom és kiköpnöm egy volt szocialista (és sztárolt tej-)ország trappistáját. Lengyel trappista. Max trappistának látszó. Undorító volt, brr. A teckóban pedig volt ákcijós német trappista, eddigi legjobb vételem, 999ért igazi minőségi sajt.
Persze azt mondjátok majd buzikáim, hogy nekem a magyar sajtokhoz alakult az ízlésem. Lehet, hiszen végülis MAGYARok vagyunk, nem?

Ja meg a Plus-hoz: annyi vackot, mint amit ott árulnak... 100ft-os bolt kismiska. Aki meg konzerv maceszt eszik, meg is érdemli!

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.05.28. 08:24:24

A plus jó.
Capaninna tészták, 220 Ft-os tonhal ami sokkal jobb mint a 700 Ft-os Rio Mare, Capaninna meg Zeusz extra szűz olivaolaj 1200/7 l
és ilyenből sok.
Tejcsoki (jó minőség) 129 Ft
...
...

A plusban lehet olcsón nagyon-nagyon jó t venni, bár a vásazték tényelg kicsi.

crobb 2008.05.28. 19:12:06

Egy szónak is száz a vége. Mindenből vehetsz olcsó szart, meg minőségit kicsit, vagy sokkal drágábban. Te döntöd el, melyiket veszed, veheted meg. A lényeg, ez a szaros cikk "Ne vegyél magyar terméket" címmel kibaszta nálam a biztit. Miért ne vegyek? Még mindíg nem vágom.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.29. 18:11:06

crobb

A cím provokatív és figyelemfelkeltő, mint minden jó cím, mégha a poszt nem is pontosan arról szól, amit a cím alapján gondolsz.
De úgy látom, a lényeg nem jött le. Nem azt akartam mondani, hogy ne vegyél magyar terméket. A lényeg az, hogy vegyél német terméket, ha az jobb, mint a magyar. Csak azért ne vegyél rossz minőségű magyar cuccokat, mert az magyar. Ha jobb a magyar, és árban is oké, akkor azt vedd. Ennyi az üzenet.

Gzu 2008.06.04. 17:56:23

A kedvencek: savanyú gumicukor, trendy light kóla, sajátmárkás kubu ital, tejtermékek, felvágottak, a vékonyra szelt (7 mm-es változat) mélyhűtött sültkrumpli egy az egyben mekdönci ízű állagú, hosszúságú és illatú (1kg 250 Huf körül) de ami mindent felülmúl az a romanza vaniliafagyi. Én még olyan finomat nem ettem, valódi vaniliadarabokkal nem pedig aromával, nagyon finom.

A dolgozók agyonhajszóltak és keveset keresnek, kiváncsi lennék egy-két szájhősre innen, hogy bírna-e harmad magával vinni egy boltot napi "8" órában minimálbér körüli összegért. Szerintem 10 perc után sírna mind a fáradtságtól, a 20. perc után meg ő is átmenne bunkóba az idegi kimerültségtől. Gondolkodjatok: ezeknek a dolgozóknak nincs hétvégéjük, egész nap 20 kilós kartonokat emelnek és hallgatják a többségében szinvonaltalan vásárlóikat akiket a diszkontérzés odavonz. És tisztelet a kivételnek, mert vannak kultúrált vásárlók is, sajnos kevesen. Nálunk három plus van mind tiszta, kultúrált és szép. Spar is van meg CBA...no comment a színvonalukról meg az áraikról. Egyetértek azzal, hogy a sajátmárkás termékeik nagyon magas minőségűek és emellett olcsók, és rengeteg a Magyarországon gyártott közöttük, sőt a külföldi pluszokban már többször volt magyar hét magyar termékekkel (márkanevük asszem aranykert vagy valami ilyesmi: paprika, tészta, felvágott, méz stb...)
süti beállítások módosítása