Ehhez csak néhány saját tapasztalatot szeretnék hozzáfűzni. A VEKE által feldolgozott paraméterkönyvből emelnék ki néhány részletet:
34-es busz
Békásmegyer, Újmegyeri tér és Rómaifürdő között közlekedik, Rómaifürdő és Szentlélek tér közötti szakasza pótlás nélkül megszűnik. (!)A 34-es busz eredeti célja, hogy a Római parton utaztassa az arra járó, pihenésre áhítozó embereket. Mondanom sem kell, hogy az ideális kikapcsolódás nem úgy kezdődik, elmegyünk az akkor már túlzsúfolt HÉV-vel a Római fürdőig, majd várunk 30 percet a buszra. És főleg nem így végződik visszafelé. Emellett már nem lesz lehetőség arra, hogy kikerülve a utasforgalom főfolyamát lassabban ugyan, de kényelmesen eljuthassunk Békásmegyerről, Csillaghegyről és a Pók utcai lakótelepről a belvárosba csupán két busszal (34, 6).
Csuklós helyett szóló, alacsonypadlós autóbusszal közlekedik. Hétvégén a 34-es mai 20 perces követése helyett 30 percenként közlekedik. A megszűnik 145-ös
járatot is pótolja Békásmegyer Duna melletti részén. Sújtás úti betérése vélhetően felhagyásra kerül.
42-es busz
Új száma 142-es. Békásmegyer, Újmegyeri tér és Rómaifürdő között közlekedik, Rómaifürdő és Szentlélek tér közötti szakasza pótlás nélkül megszűnik. (!)Eredetileg az lehetett a vonal célja, hogy szedje össze Csillaghegyen az utasokat, és vigye egyenesen az Árpád hídhoz. A változtatással értelmetlenné válik a járat, hiszen inkább fognak az emberek akár fél kilométert sétálni a HÉV-ig, ahelyett, hogy várjanak 20 percet vagy fél órát egy buszra, amiről egyébként is át kell szállni a HÉV-re.
Ezzel Békásmegyerről nem lehet többé közvetlenül eljutni az óbudai lakótelepre.
Csuklós helyett szóló, alacsonypadlós autóbusszal közlekedik. Hétvégén a 42-es mai 20 perces követése helyett 30 percenként közlekedik.
145-os és 146-os buszok
145: Megszűnik, helyette a 34-es busz járja be az útvonalát. A kiszolgálás így reggeli csúcsban 7-8 helyett 15, délután 10 helyett 15, hétvégén 20 helyett 30Nos, ez már a teljes kreténség kategória. Az említett két járat célja az volt, hogy ráhordja az embereket a HÉV-re, és szétszórja a lakótelepen az érkezőket. Ennek megfelelően a buszok menetrendje tökéletesen össze volt hangolva a HÉV menetrendjével és az útvonal is célszerű volt. Ezeket a járatokat kiváltani nem lehet, különösen nem olyan járatokkal, amelyek útvonala teljesen más és menetrendje köszönő viszonyban sincs az eredetivel. Tehát az tudom mondani, hogy a négyből megmaradó kettő járat teljesen értelmetlen.
percenként történik.
146: Megszűnik, helyette a 42-es, új számán a 142-es busz járja be az útvonalát. A kiszolgálás így reggeli csúcsban 6 helyett 15, hétvégén 20 helyet 30 percenként
történik.
Veszek egy autót.
Összegezve ez nem csak hogy fejlesztésnek abszurd, de a racionális leépítéstől is mérföldekre van. Ezek első kézből való tapasztalatok, de várom kommentek formájában a hasonló, jól átgondolt változtatásokat is.